26 Nisan 2012 Perşembe

Facebook Başarı Ölçütleri




Dünyada en çok kullanılan sosyal paylaşım ağı facebook olduğu için birçok marka facebook ta sayfa açmaya başladı. Peki, bu açılan markaların ne kadar başarılı olduğunu anlamak için nelere bakmalıyız? Öncelikle Hayran sayısıyla başlayalım. Sayfanıza birisi geldiğinde ilk bakacağı şey hayran sayısıdır. Hayran sayısını artırmak için neler yapabiliriz. İlk olarak hayranlarınızın ilgisini çekebilecek içerikler paylaşın ki onlar da bir etkileşimde bulunsun, böylece onların arkadaşları da sizin markanızdan haberdar olacaktır. Daha çok fotoğraf, video paylaşmaya çalışın çünkü görsel her zaman düz yazıdan daha etkili olmuştur. 

Hayran sayısını hallettikten sonra people talking about (hakkında konuşanlar) var. Yani sayfanızda gönderdiğiniz postları kaç kişi beğenmiş, yorum yapmış, paylaşmış, sorulan sorulara cevap vermiş onu gösteriyor. Bunun önemli olmasının sebebi sayfanızdaki hayranların boş olmadığını gösterir. Bu sayıyı artırmak için Hayranlarınızla sürekli diyalog halinde olun, yorumlarına zamanında cevap vermeye çalışın. Anketlerle veya etkinliklerle onları etkileşime sokun.

Sırada Engagement rate (etkileşim oranı) var. engagement rate sayfanızdaki hayran sayısıyla sayfanız hakkında konuşanların sayısının birbirine oranıdır. Bu oranın yüksek olması için sayfanızdaki hayran sayısının hakkını vermeniz lazım. Yani hayran sayınız fazlaysa hakkında konuşanlar sayısının da fazla olması gerekir. 

Kısaca bunların hepsi içerikle alakalı diyebiliriz. Çünkü ne kadar kaliteli içerik paylaşırsanız hayranlarınızın dikkatini o kadar çekersiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder