Dünyada en çok
kullanılan sosyal paylaşım ağı facebook olduğu için birçok marka facebook ta
sayfa açmaya başladı. Peki, bu açılan markaların ne kadar başarılı olduğunu
anlamak için nelere bakmalıyız? Öncelikle Hayran
sayısıyla başlayalım. Sayfanıza birisi geldiğinde ilk bakacağı şey hayran
sayısıdır. Hayran sayısını artırmak için neler yapabiliriz. İlk olarak hayranlarınızın ilgisini çekebilecek içerikler paylaşın ki onlar da bir
etkileşimde bulunsun, böylece onların arkadaşları da sizin markanızdan haberdar
olacaktır. Daha çok fotoğraf, video paylaşmaya çalışın çünkü görsel her zaman düz yazıdan daha etkili olmuştur.
Hayran sayısını
hallettikten sonra people talking about
(hakkında konuşanlar) var. Yani sayfanızda gönderdiğiniz postları kaç kişi
beğenmiş, yorum yapmış, paylaşmış, sorulan sorulara cevap vermiş onu
gösteriyor. Bunun önemli olmasının sebebi sayfanızdaki hayranların boş
olmadığını gösterir. Bu sayıyı artırmak için Hayranlarınızla sürekli diyalog
halinde olun, yorumlarına zamanında cevap vermeye çalışın. Anketlerle veya
etkinliklerle onları etkileşime sokun.
Sırada Engagement rate (etkileşim oranı) var.
engagement rate sayfanızdaki hayran sayısıyla sayfanız hakkında konuşanların
sayısının birbirine oranıdır. Bu oranın yüksek olması için sayfanızdaki hayran
sayısının hakkını vermeniz lazım. Yani hayran sayınız fazlaysa hakkında
konuşanlar sayısının da fazla olması gerekir.
Kısaca bunların hepsi içerikle alakalı diyebiliriz. Çünkü ne kadar kaliteli içerik paylaşırsanız hayranlarınızın dikkatini o kadar çekersiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder