Geçen yazımda
sosyal medya nedir? özellikleri nelerdir? Kısaca anlatmıştım. Şimdi gelelim
sosyal medyanın markalara ne gibi avantajlar sağladığına. Öncelikle günümüzde
insanların sadece % 14 ü reklamlara, %78 i ise diğer kullanıcıların,
tüketicilerin yorumlarına ve tavsiyelerine güveniyor. Kendinizi düşünün mesela,
siz reklamda gördüğünüz bir ürünü/hizmeti mi almak istersiniz? Yoksa
arkadaşınızın tavsiye ettiği bir ürünü/hizmetimi almak istersiniz? Çoğumuz
tavsiye edilen bir ürünü almak ister. Bunu da bize en iyi sunan mecra sosyal
medya olduğuna göre!
Hemen hemen
hepimiz bir yerden bir şeyler alırken bir samimiyet, bir hoşgörü, bir tatlı dil
ararız değil mi? Düşünsenize size sadece kendi reklamlarını dayatan, sürekli
sizi satın almaya zorlayan bi marka var, bir de sizi dinleyen, sizin
düşüncelerinize önem veren bir marka var. Siz olsanız hangisine güvenirdiniz?
İşte tam burada sosyal medya devreye giriyor. Kullanıcılarla sürekli etkileşim
halinde olabilme, onların isteklerine anında cevap verebilme, sorunlarını
çözebilme imkânını sosyal medyadan iyi başka nerde bulabilirsiniz!
Bir de şimdi
gerekli gereksiz bir sürü reklam var. Çoğu insanların ilgisini çekmiyor. Peki,
sosyal medyanın bize burada ne faydası olacak diyorsunuz. Hemen açıklayım.
Şimdi biz kullanıcılarımızın ne düşündüğünü, neleri beğendiğini, neleri
beğenmediğini bilirsek ona göre bir kampanya, bir pazarlama stratejisi
oluştururuz değil mi? Aslında burada işin zor kısmı kullanıcıları tanımak. İşte
sosyal medyanın diğer bir avantajı da markalara hayranlarının bilgilerine
erişebilme imkânı sağlamasıdır. Ee bu
kadar bilgiyi aldıktan sonra da hem reklamlar için fazla para ödemezsiniz hem de
nokta atışı yaparsınız. Daha ne olsun!
Şimdi
diyeceksiniz ki biz bunların hepsini yaptık, bunların işe yarayıp yaramağını
nereden bileceğiz? Sosyal medya öyle geleneksel medya gibi değil, örneğin bir
televiyon reklamını kaç kişinin beğendiğini, daha çok kimlerin beğendiğini
bilemeyiz ama facebook’ta yaptığınız bir
reklamı, bir içeriği kaç kişi tıklamış, kaç kişi beğenmiş, kaç kişi yorum
yapmış, çoğunluk kadın mı erkek mi?
hepsini öğrenebiliyorsunuz.
Kısaca sosyal medya markalar için artık bir
tercih değil zorunluluk haline gelmiştir. Çok geç olmadan sizde sosyal
medyadaki yerinizi alın derim!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder