24 Nisan 2012 Salı

Sosyal Medya ve Markalar


Geçen yazımda sosyal medya nedir? özellikleri nelerdir? Kısaca anlatmıştım. Şimdi gelelim sosyal medyanın markalara ne gibi avantajlar sağladığına. Öncelikle günümüzde insanların sadece % 14 ü reklamlara, %78 i ise diğer kullanıcıların, tüketicilerin yorumlarına ve tavsiyelerine güveniyor. Kendinizi düşünün mesela, siz reklamda gördüğünüz bir ürünü/hizmeti mi almak istersiniz? Yoksa arkadaşınızın tavsiye ettiği bir ürünü/hizmetimi almak istersiniz? Çoğumuz tavsiye edilen bir ürünü almak ister. Bunu da bize en iyi sunan mecra sosyal medya olduğuna göre!
Hemen hemen hepimiz bir yerden bir şeyler alırken bir samimiyet, bir hoşgörü, bir tatlı dil ararız değil mi? Düşünsenize size sadece kendi reklamlarını dayatan, sürekli sizi satın almaya zorlayan bi marka var, bir de sizi dinleyen, sizin düşüncelerinize önem veren bir marka var. Siz olsanız hangisine güvenirdiniz? İşte tam burada sosyal medya devreye giriyor. Kullanıcılarla sürekli etkileşim halinde olabilme, onların isteklerine anında cevap verebilme, sorunlarını çözebilme imkânını sosyal medyadan iyi başka nerde bulabilirsiniz!
Bir de şimdi gerekli gereksiz bir sürü reklam var. Çoğu insanların ilgisini çekmiyor. Peki, sosyal medyanın bize burada ne faydası olacak diyorsunuz. Hemen açıklayım. Şimdi biz kullanıcılarımızın ne düşündüğünü, neleri beğendiğini, neleri beğenmediğini bilirsek ona göre bir kampanya, bir pazarlama stratejisi oluştururuz değil mi? Aslında burada işin zor kısmı kullanıcıları tanımak. İşte sosyal medyanın diğer bir avantajı da markalara hayranlarının bilgilerine erişebilme imkânı sağlamasıdır.  Ee bu kadar bilgiyi aldıktan sonra da hem reklamlar için fazla para ödemezsiniz hem de nokta atışı yaparsınız. Daha ne olsun!
Şimdi diyeceksiniz ki biz bunların hepsini yaptık, bunların işe yarayıp yaramağını nereden bileceğiz? Sosyal medya öyle geleneksel medya gibi değil, örneğin bir televiyon reklamını kaç kişinin beğendiğini, daha çok kimlerin beğendiğini bilemeyiz ama facebook’ta  yaptığınız bir reklamı, bir içeriği kaç kişi tıklamış, kaç kişi beğenmiş, kaç kişi yorum yapmış, çoğunluk kadın mı erkek mi?  hepsini öğrenebiliyorsunuz.
           Kısaca sosyal medya markalar için artık bir tercih değil zorunluluk haline gelmiştir. Çok geç olmadan sizde sosyal medyadaki yerinizi alın derim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder