8 Mayıs 2012 Salı

SOSYAL MEDYADA RAKİP ANALİZİ



Markaların sosyal medyada yer almasının artık bir zorunluluk olduğunu daha önce söylemiştim. Ama sadece sosyal medyada yer almakta yetmiyor, onu nasıl kullandığınızda çok önemli. Sizin gibi bir sürü firma sosyal medyada yerini aldı ve onların arasında rakiplerinizde var. Sosyal medyada rakiplerinizin nasıl bir strateji izlediğini ve hatta bu stratejilerine müşterilerin nasıl tepki verdiğini öğrenmek mümkün. Böylece neyin işe yaradığını neyin yaramadığını öğrenebilirsiniz. Peki sosyal medyada rakip analizi nasıl yapılır?
  
         Sosyal medya devi Facebook ile başlayalım. Rakibinizin facebook sayfasına ulaşmak için rakiplerinizin web sitelerindeki linkleri kullanabilirsiniz veya basit bir google araması da işinizi görür. Öncelikle rakibinizin hayran sayısı ile hakkında konuşanlar sayısı önemlidir. Çünkü bu onların facebook’taki popülaritesini gösterir. Daha sonra Rakibinizin facebook sayfasının hayranı olduğunuz zaman tüm bölümlerini görebilirsiniz. Öncelikle duvarda ne tarz şeyler paylaşıyorlar ona bakmakta fayda var. Çünkü hem bu aktivitelerden haberdar olacaksınız,  hem de hayranların bu postlara nasıl tepki verdiğini göreceksiniz. Daha sonra yaptıkları kampanyaların ve hayranların buna tepkilerini uygulamalar bölümünde görebilirsiniz. Örneğin; bir postu kaç kişi beğenmiş, kaç kişi yorum yapmış ve bu yorumların kaç tanesinin olumlu ya da olumsuz olduğu gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. Bunlardan yola çıkarak rakibiniz facebook’u ne kadar etkili kullandığını öğrenebilirsiniz.

         Yine Facebook’ta olduğu gibi Twitter’da da rakibinizin web sitesinden veya google’dan twitter sayfalarına ulaşabilirsiniz. İlk olarak takipçi sayısı dikkate alınmalıdır. Çünkü rakibiniz sesini kaç kişiye duyurabiliyor kaç kişi rakibinizden haberdar bunu takipçi sayısı söyler. Ayrıca Twitter da rakibinizin takipçilerini görebilirsiniz bu da size büyük bir avantaj sağlar çünkü rakibinizin takipçileri sizin de potansiyel müşteriniz olabilir. Twitter’ın sağladığı diğer bir özellik ise @RakibinizinAdı şeklinde arama yaptığınızda, rakibiniz hakkında ne konuşulduğunu öğrenebilirsiniz. Gelelim tweet meselesine, rakibinizin attığı tweetler ne hakkında ve takipçileri bu tweetlere nasıl cevap vermiş. En çok Retweet alan tweetler hangisi? Bu bilgiler rakibinizin Takipçileriyle olan iletişimi hakkında size yardımcı olacaktır. Buradan da rakibinizin Twitter’da ne kadar etkili olduğunu anlayabilirsiniz.

            Son olarak Socialmention dan bahsetmek istiyorum. Çünkü bu siteyi de sosyal medyada rakip analizi için kullanabilirsiniz. Kısaca socialmention’a sosyal medya takip sistemi de diyebiliriz. Öncelikle socialmentionda arama kutusuna rakibinizin adını yazdığınızda, sosyal medyada ne kadar bahsedildiği, rakibinizle ilgili pozitif, negatif yorumlar, sosyal medyadaki etkisi, kaç yazarın rakibiniz hakkında konuştuğu, en son ne zaman hakkında konuşulduğu gibi bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Artık bu bilgileri yorumlamakta size kalmış. 


2 yorum:

  1. Paylaştığınız bilgiler ilginç ve faydalı bilgiler . Kurumsal web tasarım.net olarak bu güzel paylaşımlarınız için teşekkür eder ve paylaşımlarınızın devamını bekleriz .

    YanıtlaSil
  2. %0 Satış komisyonu, ücretsiz sanal dükkân fırsatı ile Mavi marka ürünler Buypasa’da. Detaylı bilgi için https://ucretsizdukkan.com adresine uğrayabilirsiniz.

    YanıtlaSil