Markaların sosyal
medyada yer almasının artık bir zorunluluk olduğunu daha önce söylemiştim. Ama
sadece sosyal medyada yer almakta yetmiyor, onu nasıl kullandığınızda çok
önemli. Sizin gibi bir sürü firma sosyal medyada yerini aldı ve onların
arasında rakiplerinizde var. Sosyal medyada rakiplerinizin nasıl bir strateji izlediğini
ve hatta bu stratejilerine müşterilerin nasıl tepki verdiğini öğrenmek mümkün.
Böylece neyin işe yaradığını neyin yaramadığını öğrenebilirsiniz. Peki sosyal
medyada rakip analizi nasıl yapılır?
Sosyal medya devi Facebook ile başlayalım. Rakibinizin facebook
sayfasına ulaşmak için rakiplerinizin web sitelerindeki linkleri
kullanabilirsiniz veya basit bir google araması da işinizi görür. Öncelikle rakibinizin
hayran sayısı ile hakkında konuşanlar sayısı önemlidir. Çünkü bu onların
facebook’taki popülaritesini gösterir. Daha sonra Rakibinizin facebook
sayfasının hayranı olduğunuz zaman tüm bölümlerini görebilirsiniz. Öncelikle duvarda
ne tarz şeyler paylaşıyorlar ona bakmakta fayda var. Çünkü hem bu
aktivitelerden haberdar olacaksınız, hem
de hayranların bu postlara nasıl tepki verdiğini göreceksiniz. Daha sonra
yaptıkları kampanyaların ve hayranların buna tepkilerini uygulamalar bölümünde
görebilirsiniz. Örneğin; bir postu kaç kişi beğenmiş, kaç kişi yorum yapmış ve
bu yorumların kaç tanesinin olumlu ya da olumsuz olduğu gibi bilgilere
ulaşabilirsiniz. Bunlardan yola çıkarak rakibiniz facebook’u ne kadar etkili
kullandığını öğrenebilirsiniz.
Yine Facebook’ta olduğu gibi Twitter’da da rakibinizin
web sitesinden veya google’dan twitter sayfalarına ulaşabilirsiniz. İlk olarak
takipçi sayısı dikkate alınmalıdır. Çünkü rakibiniz sesini kaç kişiye
duyurabiliyor kaç kişi rakibinizden haberdar bunu takipçi sayısı söyler. Ayrıca
Twitter da rakibinizin takipçilerini görebilirsiniz bu da size büyük bir
avantaj sağlar çünkü rakibinizin takipçileri sizin de potansiyel müşteriniz
olabilir. Twitter’ın sağladığı diğer bir özellik ise @RakibinizinAdı şeklinde
arama yaptığınızda, rakibiniz hakkında ne konuşulduğunu öğrenebilirsiniz. Gelelim
tweet meselesine, rakibinizin attığı tweetler ne hakkında ve takipçileri bu
tweetlere nasıl cevap vermiş. En çok Retweet alan tweetler hangisi? Bu bilgiler
rakibinizin Takipçileriyle olan iletişimi hakkında size yardımcı olacaktır. Buradan
da rakibinizin Twitter’da ne kadar etkili olduğunu anlayabilirsiniz.
Son
olarak Socialmention dan bahsetmek istiyorum. Çünkü bu siteyi de sosyal medyada
rakip analizi için kullanabilirsiniz. Kısaca socialmention’a sosyal medya
takip sistemi de diyebiliriz. Öncelikle socialmentionda arama kutusuna
rakibinizin adını yazdığınızda, sosyal medyada ne kadar bahsedildiği,
rakibinizle ilgili pozitif, negatif yorumlar, sosyal medyadaki etkisi, kaç
yazarın rakibiniz hakkında konuştuğu, en son ne zaman hakkında konuşulduğu gibi
bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Artık bu bilgileri yorumlamakta size kalmış.
Paylaştığınız bilgiler ilginç ve faydalı bilgiler . Kurumsal web tasarım.net olarak bu güzel paylaşımlarınız için teşekkür eder ve paylaşımlarınızın devamını bekleriz .
YanıtlaSil%0 Satış komisyonu, ücretsiz sanal dükkân fırsatı ile Mavi marka ürünler Buypasa’da. Detaylı bilgi için https://ucretsizdukkan.com adresine uğrayabilirsiniz.
YanıtlaSil